Informare! Şedinţa ordinară, data 10.12.2021. Ordinea de zi – Decizii
În conformitate cu prevederile art.16 al Legii nr. 436-XVI din 28.12.2006, privind Administraţia publică locală, Vă aducem la cunoştinţă, că prin Dispoziţia primarului s.Sireţi nr. 126 din 30 noiembrie 2021 se convoacă Consiliul sătesc în şedinţă ordinară, la data de 10 decembrie 2021 , cu începere de la ora 18.00, în incinta Primăriei Sireţi
Se propune următoarea ordine de zi:
1.Cu privire activitatea ÎM ”Salub Sireți” pe parcursul anului 2021.
Raportor: Luca Vladimir, administrator.
2.Cu privire la situația în sectorul agroindustrial.
Raportor: Mereneanu Mihail, specialist pentru reglamentarea regimului funciar.
3.Cu privire la activitatea secretarului Consiliului local pe parcursul anului 2021.
Raportor:Fialcovschi Rodica, secretar Consiliul local.
4.Cu privire la derularea executării deciziilor Consiliului local adoptate în trimestrul III al anului 2021 și indicațiilor organelor ierrhic superioare.
Raportor:Fialcovschi Rodica, secretar Consiliul local.
5.Cu privire la aprobarea bugetului local pentru anul 2022 în prima lectură.
Raportor: Sula Maria, contabil-șef.
- Cu privire la aprobarea bugetului local pentru anul 2022 în a doua lectură.
Raportor: Sula Maria, contabil-șef.
- Cu privire la stabilirea normei limită de kilometraj la automobilul de serviciu pentru anul 2022.
Raportor: Sula Maria, contabil-șef.
- Cu privire la stabilirea normei limită de kilometraj la automobilul de serviciu de model ”RENO KADJAR” pentru anul 2022.
Raportor: Sula Maria, contabil-șef.
- Cu privire la stabilirea cotelor impozitului pe bunurile imobiliare și impozitului funciar pentru anul 2022.
Raportor:Cipilenco Liuba.
Razmeriță Valentina.
Specialiști al Serviciului de colectare a impozitelor și taxelor locale .
10.Cu privire la aprobarea și punerea în aplicare a taxelor locale pentru anul 2022.
Raportor: Cipilenco Liuba.
Razmeriță Valentina.
- Cu privire la scutirea de impozitul funciar și imobiliar a unor categorii de persoane.
Raportor:Razmeriță Valentina, specialist pentru perceperea fiscală.
12.Cu privire la stabilirea tarifelor și altor plăți pentru serviciile prestate de primărie pentru anul 2022.
Raportor:Fialcovschi Rodica, secretar Consiliul local.
13.Cu privire la rectificarea bugetului.
Raportor: Sula Maria, contabil-șef.
14.Cu privire la examinarea notificării.
Raportor:Fialcovschi Rodica, secretar Consiliul local.
15.Cu privire la avizarea proiectului de investiții.
Raportor:Iorga Alexandru, viceprimar al s.Sireți.
16.Cu privire la acordarea ajutorului material.
Raportor:Fialcovschi Rodica, secretar Consiliul local.
17.Cu privire la examinarea cererii .
Raportor:Cipilenco Liuba.
18.Cu privire la examinarea cererii. .
Raportor:Fialcovschi Rodica, secretar Consiliul local.
- Cu privire la examinarea cererii .
Raportor:Iorga Alexandru, viceprimar.
- Cu privire la examinarea cererii .
Raportor: :Iorga Alexandru, viceprimar.
- Cu privire la examinarea cererii .
Raportor: Mereneanu Mihail, specialist pentru reglamentarea regimului funciar.
22.Cu privire la implementarea abordării LEADER pe teritoriul satului Sireți.
Raportor:Iorga Alexandru, viceprimar al s.Sireți.
23.Cu privire la inițierea procesului de corectare a erorilor comise la atribuirea terenurilor în proprietate.
Raportor: Mereneanu Mihail, specialist pentru reglamentarea regimului funciar.
24.Cu privire la radierea din Registrul Gospodăriilor Țărănești a GȚ ”Rusu Vitalie”.
Raportor: Mereneanu Mihail, specialist pentru reglamentarea regimului funciar.
25.Cu privire la aprobarea listei bunurilor imobile pasibile înstrăinării.
Raportor: Mereneanu Mihail, specialist pentru reglamentarea regimului funciar.
26.Cu privire la scoaterea la licitație.
Raportor: Mereneanu Mihail, specialist pentru reglamentarea regimului funciar.
27.Cu privire la modificarea statutului ÎM”Salub Sireți” și organigramei de încadrare.
Raportor:Iorga Alexandru, viceprimar al s.Sireți.
28.Cu privire la participarea primăriei Sireți în cadrul Proiectului BM4EG.
Raportor:Boaghi Leonid, primar al s.Sireți.
29.Cu privire la transmiterea la balanța ÎS ”Premier Energy”a LEA 0,4 din sectorul ”Bahna”.
Raportor:Boaghi Leonid, primar al s.Sireți.
Ședințele comisiilor de specialitate a Consiliului local Sireţi vor fi convocate, de către președintele comisiei de specialitate, în perioada 07.12.-09.12.2021 , ora 17.00. Prezenţa consilierilor la şedinţa comisiei de specialitate și ședința Consiliului local este obligatorie.
D E C I Z I E Nr. 10/1
din 10 decembrie 2021
Cu privire la activitatea
ÎM „Salub-Sireţi”
În temeiul Legii nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală art.14 p.(2) lit.h, deciziei Consiliului local nr.1/6 din 18.01.2021 ”Cu privire la planul de activitate a Consiliului local Sireți pentru anul 2021”, avînd avizul pozitiv al comisiilor de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
1.Se ia act de informaţia prezentată de raportor dl Luca Vladimir, administrator ÎM ”Salub Sireți”, cu privire la activitatea ÎM „Salub-Sireţi pe parcursul anului 2021 (raportul se anexează).
2.Controlul privind executarea prezentei decizii se pune în seama primarului, dl Boaghi Leonid.
3.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
4.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr. 10/2
din 10 decembrie 2021
Cu privire la situația
în sectorul agroindustrial
În temeiul Legii nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală art.14 p.(2) lit.h, deciziei Consiliului local nr.1/6 din 18.01.2021 ”Cu privire la planul de activitate a Consiliului local Sireți pentru anul 2021”,, avînd avizul pozitiv al comisiilor de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
1.Se ia act de informaţia prezentată de raportor, dl Mereneanu Mihai, cu privire la situația în sectorul agroindustrial pe parcursul anului 2021(raportul se anexează).
2.Controlul privind executarea prezentei decizii se pune în seama primarului, dl Boaghi Leoni
6.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
7.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr. 10/3
din 10 decembrie 2021
Cu privire la activitatea
secretarului Consiliului local
În temeiul Legii nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală art.14 p.(2) lit.h, deciziei Consiliului local nr.1/6 din 18.01.2021 ”Cu privire la planul de activitate a Consiliului local Sireți pentru anul 2021”, avînd avizul pozitiv al comisiilor de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE
1.Se ia act de informaţia prezentată de secretarul Consiliului local Sireți, Fialcovschi Rodica, cu privire la activitatea secretarului Consiliului local pe parcursul anului 2021 (raportul se anexează).
2.Controlul privind executarea prezentei decizii se pune în seama primarului, dl Boaghi Leonid.
3.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
4.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr. 10/4
din 10 decembrie 2021
Cu privire la derularea executării
deciziilor Consiliului sătesc, dispozițiilor
primarului adoptate și emise
în trimestrul III anul 2021 și indicațiilor
organelor ierarhic superioare
În conformitate cu art. art.14 alin.(2) a Legii Nr. 436-XVI din 28.12.2006 privind administraţai publică locală , cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu decizia Consiliului local nr.1/6 din 18.01.2021 ”Cu privire la planul de activitate a Consiliului local Sireți pentru anul 2021”,, avînd avizul pozitiv al comisiilor de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
1.Se ia act de informaţia prezentată de dna Fialcovschi Rodica, secretara Consiliul sătesc (informaţia se anexează).
- Se obligă secretarul Consiliului local Sireți, să nu admită tergiversarea executării deciziilor, dispozițiilor și indicațiilor organelor ierarhic superioare.
3 Controlul privind executarea prezentei decizii se pune în seama primarului, dl Boaghi Leonid.
4.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
5.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr. 10/5
din 10 decembrie 2021
Cu privire la aprobarea bugetului
Primăriei s. Sireti pentru anul 2022 in prima lectură.
În temeiul prevederilor art.14 al Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările ulterioare, si Legii 397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale, cu modificările ulterioare, a Legii finanţelor publice şi responsabilităţile bugetar-fiscale nr. 181 din 25 iulie 2014, avînd în vedere avizele pozitive ale comisiilor consultative de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
1.Se stabileste bugetul local pe anul 2022 la Venituri in suma de 12779,4 mii lei
si la Cheltuieli in suma de 12779,4 mii lei.
2.Se aproba bugetul local pe anul 2022 la Venituri in suma de 12779,4 mii lei
si la Cheltuieli in suma de 12779,4 mii lei
3.Responsabilă de executarea prezentei hotărîri este doamna Maria Sula, contabil-șef.
4.Controlul prezentei hotărîri se pune în seama primarului, Leonid Boaghi.
5.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
6.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr. 10/6
din 10 decembrie 2021
Cu privire la aprobarea bugetului
Primăriei s. Sireti pe anul 2022 in a doua lectură
În temeiul prevederilor art.14 al Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările ulterioare, si Legii 397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale, cu modificările ulterioare, a Legii finanţelor publice şi responsabilităţile bugetar-fiscale nr. 181 din 25 iulie 2014, avînd în vedere avizele pozitive ale comisiilor consultative de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
1.Se aproba bugetul local pe anul 2022 la Venituri in suma de 12779.4 mii lei
si la Cheltuieli in suma de 12779.4 mii lei
- Se aprobă indicatorii generali ai bugetului local pe anul 2022 (anexa nr. 1)
- Se aprobă sinteza bugetului local pe venituri pentru anul 2022 (anexa nr. 2).
- Se aprobă sinteza resurselor şi cheltuielilor bugetului local pentru anul 2022 conform clasificaţiei funcţionale şi clasificaţiei pe programe (anexa nr.3)
- Se aprobă cuantumul transferurilor alocate de la bugetul de stat bugetului local în sumă de _9546.4__ mii lei, inclusiv:
– transferuri cu destinaţie generală – _1199.3__ mii lei;
– transferuri cu destinaţie specială –__8347.1__ mii lei;
- Se aprobă efectivul limită al statelor de personal şi cheltuielile totale ale instituţiilor publice finanţate de la bugetul local (anexa nr. 4).
- Se aprobă mijloacele colectate preconizate spre încasare de instituţiile publice finanţate de la bugetul local din executarea lucrărilor, serviciilor prestate contra plată ( în anexa nr.
8.Se aprobă cuantumul Fondului de rezervă al bugetului local în mărime de 120.0_ mii lei, care va fi utilizat în conformitate cu Regulamentul aprobat.
9.Se stabilesc, ca prioritate cheltuielile bugetare pentru plata salariilor, alimentaţiei, medicamentelor, resurselor energetice şi transferurile la bugetul asigurărilor sociale.
10.Datoriile creditoare, existente la 01 ianuarie 2022, ale instituţiilor publice finanţate de la bugetul local vor fi achitate de acestea din contul şi în limita alocaţiilor aprobate pentru întreţinerea lor în anul 2022.
11.Contractarea de mărfuri, lucrări şi servicii, precum şi efectuarea de cheltuieli de către executorii de buget se fac numai în limita alocaţiilor prevăzute instituţiilor respective, reduse cu suma datoriilor creditoare existente la 01 ianuarie 2022 a instituţiei.
12.Contabilul şef al Primăriei ( Maria Sula) se abilitează cu dreptul de a preciza planurile de finanţare a ordonatorilor secundari de credite, în limita alocaţiilor anuale, cu aprobarea în prealabil a primarului.
13.Contabilul şef al Primăriei (Maria Sula ) să analizeze situaţia financiară şi să prezinte Consiliului local rapoarte privind executarea bugetului local pe semestrul întîi, nouă luni ale anului în curs şi pe anul de gestiune, să întreprindă acţiuni concrete privind consolidarea disciplinei financiare.
14.Se autorizeaza :
Dl Leonid Boaghi ,primarul satului, cu rolul de administrator de buget.
administratorul de buget:
– Sa modifice planurile de alocatii in cadrul unui subprogram , fara majorarea cheltuielelor de personal si fara modificarea cheltuielelor pentru investitii capitale si a transferurilor interbugetare.
– Sa includa in programele respective de cheltuieli ,in baza dispozitiei ,alocatiile repartizate prin decizia autoritatii reprezentative si deliberative din fondul de rezerva,precum si transferurile cu destinatie speciala de la bugetul de stat,repartizate prin alte acte normative, decit Legea Bugetului de Stat.
15.Dna Fialcovschi Rodica, Secretarul consiliului,va asigura aducerea la cunostinta publica ,prin publicare sau prin afisare in locuri publice, a prezentei decizii si a anexelor la decizie in termen de 30 zile.
16.Se desemnează responsabil de controlul asupra executării prevederilor prezentei decizii Comisia consultativă de specialitate pentru planificare, finanţe, buget.
6.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
7.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr. 10/7
din 10 decembrie 2021
Cu privire la stabilirea normei limită
de kilometraj pentru autoturismul de serviciu pentru anul 2022
În baza art.81 p.(4) a Legii Nr. 436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală şi în baza Hotărîri Guvernului Nr. 1404 din 30.12.2005 privind reglementarea utilizării autoturismelor de serviciu de către autorităţile administraţiei publice, art.14 al Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, ținînd cont de proiectele implimentate în anul 2021 și cele planificate pentru anul 2022, raportate la numărul deplasărilor primarului și viceprimarului satului Sireți, avînd în vedere avizele pozitive ale comisiilor consultative de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE
1.Se stabileşte limita de kilometraj parcurs la automobilul de serviciu al primăriei pentru perioada anului 2022 în marime de 45,0 mii km.
- Responsabilă de executarea prezentei hotărîri este doamna Maria Sula, contabil-șef.
- Controlul prezentei hotărîri se pune în seama primarului, Leonid Boaghi.
4.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
5.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr. 10/8
din 10 decembrie 2021
Cu privire la stabilirea normei limită
de kilometraj pentru autoturismul de serviciu
”RENAULT KADJAR”pentru anul 2022
În baza art.81 p.(4) a Legii Nr. 436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală şi în baza Hotărîri Guvernului Nr. 1404 din 30.12.2005 privind reglementarea utilizării autoturismelor de serviciu de către autorităţile administraţiei publice, art.14 al Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, ținînd cont de proiectele implimentate în anul 2021 și cele planificate pentru anul 2022, raportate la numărul deplasărilor primarului și viceprimarului satului Sireți, în cadrul proiectului transfrontalier ”DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII – MOTOR AL COOPERĂRII SOCIO –ECONOMICE ÎN COMUNA TULUCEȘTI, JUDEȚUL GALAȚI ȘI COMUNA SIREȚI, RAIONUL STRĂȘENI”, avînd în vedere avizele pozitive ale comisiilor consultative de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
1.Se stabileşte limita de kilometraj parcurs la automobilul de serviciu al primăriei de model ”RENAULT KADJAR”pentru perioada anului 2022 în marime de 20,0 mii km.
- Responsabilă de executarea prezentei hotărîri este doamna Maria Sula, contabil-șef.
- Controlul prezentei hotărîri se pune în seama primarului, Leonid Boaghi.
4.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
5.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr. 10/9
din 10 decembrie 2021
Cu privire la stabilirea cotelor
impozitului pe bunurile imobiliare și impozitului funciar
pentru anul 2022
În conformitate cu titlul VI din Codul fiscal, aprobat prin Legea nr.1163-XIII din 24.04.1997, Legea pentru punere în aplicare a Titlului VI din Codul fiscal nr.1056-XV din 16 iunie 2000, cu modificările și completările ulterioare, Legea privind administrația publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006, Legea finanțelor publice și responsabilității bugetar-fiscale nr. 181 din 25.07.2014, Legea privind finanțele publice locale nr.397-XV din 16.10.2003, Legea cu privire la datoria sectorului public, garanțiile de stat și recreditarea de stat nr. 419-XVI din 22.12.2006, avînd în vedere avizele pozitive ale comisiilor consultative de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
- Se stabilesc cotele concrete la impozitul pe bunurile imobiliare și impozitului funciar pentru anul 2022, conform Titlului VI al Codului fiscal, după cum urmează:
Anexa la decizia nr. 10/8 din 08.12.2021
Nr.
d/o |
Obiectele impunerii | |||
I | Cotele concrete la impozitul pe bunurile imobiliare
Pentru bunurile imobiliare evaluate de către organele cadastrale în scopul impozitării (Conform art.280 din Titlul VI al Codului fiscal)
|
|||
Bunurile imobiliare,inclusiv, | ||||
1 | Cu destinație locativă (apartamente și case de locuit individuale terenuri aferente acestor bunuri) | 0,1% la sută din costul bunurilor imobiliare | ||
2 | Garaje și terenurile pe care acestea sunt amplasate | __
|
||
3 | Loturile întovărășirilor pomicole cu sau fără construcții amplasate pe ele. | __
|
||
4 | Terenurile agricole cu construcții amplasate pe ele | 0,1% din baza impozabilă a bunurilor imobiliare
|
||
5 | Bunurile imobiliare cu altă destinație decît cea locativă sau agricolă, inclusiv exceptînd garajele șe terenurile pe care acestea sunt amplasate și loturile întovărășirilor pomicole cu sau fără construcții amplasate pe ele. | 0,3% din
baza impozabilă a bunurilor imobiliare |
||
II | Cotele concrete la impozitul funciar
Pentru terenurile neevaluate de către organele cadastrale în scopul impozitării ( conform Anexei nr.1 la Legea pentru punerea în aplicare a Titlului VI din Codul fiscal nr. 1056 din 16.06.2000)
|
|||
6 | Terenurile cu destinație agricolă
1) Toate terenurile, altele decît cele destinate fînețelor și pășunilor a) Care au indicii cadastrali b) Care nu au indicii cadastrali |
1,5 lei pentru 1grad-hectar | ||
110 lei pentru 1 ha | ||||
2) Terenuri destinate fînețelor și pășunilor
a) Care au indicii cadastrali b) Care nu au indicii cadastrali |
0.75 lei pentru 1 grad-hectar | |||
– | ||||
3)Terenurile ocupate de obiecte acvatice (iazuri, lacuri ect.)
|
115 lei pentru 1ha de suprafața acvatică | |||
7 | Terenurile din intravilan,inclusiv
1) Terenurile pe care sunt amplasate fondul de locuințe, loturi de pe lîngă domiciliu( inclusiv terenurile atribuite de către autoritățile publice locale ca loturi de pe lîngă domiciliu și distrubuite în extravilan, din cauza insuficienței de terenuri în intravilan) în localitățile rurale |
1 lei pentru 100 m.p | ||
2) Terenurile atribuite de către autoritatea administrației publice locale ca loturi de pe lîngă domiciliu și atribuite în extravilan din cauza insuficienței de terenuri în intravilan, neevaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate.
3) Terenurile destinate întreprinderilor agricole, alte terenuri neevaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate. |
___ |
|||
10 lei pentru 100 m.p |
||||
8 | Terenurile din extravilan, inclusiv
1) Terenurile pe care sunt amplasate clădiri și construncții , carierele și păminturile distruse în urma activității de producție, neevaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate. 2) Terenurile altele decît cele specificate la alin.1) neevaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate. |
70 lei pentru 1 ha. | ||
350 lei pentru 1 ha | ||||
III
|
Cotele concrete la impozitul pe bunurile imobiliare
Pentru clădirile,construcțiile, casele de locuit individuale, apartamente și alte încăperi izolate, inclusiv cele aflate la o etapă de finisare a construcției de 50% și mai mult, rămase nefinisate timp de 3 ani după începutul lucrărilor de construcție neevaluate de către organele cadastrale în scopul impozitării (conform anexei 2 la Legea pentru punerea în aplicare a Titlului VI din Codul fiscal nr.1056 din 16.06.2000). |
|||
9 | Pentru clădirile și construcțiile cu destinație agricolă, precum și pe alte bunuri imobiliare, neevaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate, cu excepția celor prevăzute în pct.10 și pct.11, inclusiv,
a) Pentru persoanele juridice și fizice care desfășoară activitate de întreprinzător b) Pentru persoanele fizice, altele decît cele specificate la lit.a) |
0,1 la sută din valoarea contabilă a bunurilor imobiliare |
||
0,1 la sută din costul bunurilor imobiliare | ||||
10 | Pentru bunurile imobiliare, cu excepția celor prevăzute in pct.9 și pct.11 inclusiv,
a) Pentru persoanele juridice și fizice care desfășoară activitatea de întreprinzător
b) Persoanele fizice, altele decît cele specificate la lit.a) |
0,15 la sută din valoarea contabilă a bunurilor imobiliare pe perioada fiscală | ||
0,15 la sută din costul bunurilor imobiliare | ||||
11 | Bunurile imobiliare cu destinație locativă (apartamente și case de locuit individuale) din localitățile rurale se stabilesc după cum urmează,
a) Pentru persoanele juridice și fizice care desfășoară activitate de întreprinzător b) Persoane fizice, altele decît cele specificate la lit.a) |
0,3 la sută din valoarea contabilă a bunurilor imobiliare pe perioada fiscală |
||
0,2 la sută din costul bunurilor imobiliare | ||||
Nota. În cazurile în care suprafața totală a locuințelor și a construcțiilor principale ale persoanelor fizice care nu desfășoară activitate de întreprinzător, înregistrate cu drept de proprietate, depășește 100 m.p inclusiv, cotele concrete stabilite ale impozitului pe bunurile imobiliare se majorează în funcție de suprafața totală, după cum urmează
-de la 100 la 150 m.p inclusiv-de 1,5 ori -de la 150 la 200 m.p inclusiv – de 2 ori -de la 200 la 300 m.p minclusiv – de 10 ori -peste 300 m.p – de 15 ori Construcție principală- construcție înregistrată cu drept de proprietate a persoanei fizice, care are destinație de locuință și nu este antrenată în activitatea de întreprinzător. |
||||
- Responsabilitatea de executare a prezentei decizii, se pune în sarcină Serviciului de colectare a Impozitelor și Taxelor locale.
- Controlul executării deciziei se pune în sarcina primarului, domnului Leonid Boaghi.
- Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării.
- Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr. 10/10
din 10 decembrie 2021
Cu privire la aprobarea și punerea
în aplicare a taxelor locale pentru
anul 2022
În conformitate cu titlul VII ,,Taxele locale,, din Codul fiscal, Legea privind administrația publică locală Nr.436-XVI din 28 decembrie 2006, Legea privind finanțele publice nr. 397-XV din 16.10.2003, Legea finanțelor publice și responsabilității bugetar fiscal nr. 181 din 25.07.2014, Legea nr. 235-XVI din 20.06.2006 cu privire la principiile de bază de regulamentare a activității de întreprinzător, Legea privind reglementarea prin autorizare a activității de întreprinzător nr.160 din 22.07.2011, Legea cu privire la publicitate nr. 1227-XIII din 27.06.97, Legea cu privire la comerțul interior nr.231 din 23.09.2010, Hotărirea Guvernului cu privire la desfășurarea comerțului cu amănuntul nr.931 din 08.12.2011, Hotărîrea Guvernului nr.1209 din 08.11.2007 cu privire la prestarea serviciilor de alimentație publică, Hotărîrea Guvernului nr.643 din 27.05.2003 cu privire la aprobarea Normelor metodologice și criteriilor de clasificarea structurilor de primire turistică cu funcțiuni de cazare și de servire a mesei, Hotărîrea Guvernului cu privire la parcările auto cu plată pe teritoriu Republicii Moldova nr.672 din 19.06.98, Hotărîrea Guvernului cu privire la aprobarea Regulamentului transportului auto de călători și bagaje nr.854 din 28.07.2006, avînd în vedere avizele pozitive ale comisiilor consultative de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC DECIDE:
1.Se stabilesc taxele locale pentru anul 2022, conform Titlului VII al Codului fiscal, cu excepția taxei pentru unitățile comerciale și/sau de prestări de servicii și cotele acesteia, conform anexei nr.1
2.Se stabilește taxa pentru unitățile comerciale și/sau de prestări de servicii și cotele acesteia, conform anexei nr 2.
3.Subecții impunerii, baza impozabilă a obiectelor impunetii, modul de calculare , termenele de achitare și prezentarea dării de seamă la taxele locale stabilite, conform titlului VII al Codului fiscal.
4.Prezenta decizie in termen de 10 zile din data adoptării, urmează a fi adusă la cunoștință contribuabililor și prezentată subdiviziunilor structurale teritoriale din cadrul Serviciului Fiscal de Stat.
5.Responsabilitatea de executare a prezentei decizii, se pune în sarcină Serviciului de colectare a Impozitelor și Taxelor locale.
6.Controlul executării deciziei se pune în sarcina primarului, domnul Leonid Boaghi.
6.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
7.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
Anexa nr.1
la decizia Consiliului nr din 10.12.2021
Taxele locale, cotele și înlesnirile fiscale ce se pun în aplicarea pentru anul 2022
pe teritoriul Satului Sireți.
Nr.
d/o |
Denumirea taxelor | Cota taxei de bază (în lei pentru anul calendaristic) | Coeficient pentru locul amplasării
(doar în cazul taxei de piață și taxei pentru dispozitivele publicitare) |
Coeficient pentru tipul pieței
(doar în cazul taxei de piață) |
Coeficient pentru regimul de activitate a pieței( doar in cazul taxei de piață) | Înlesnirile fiscale conform art.296 din Codul fiscal suplimentar celor stabilite prin art. 295 |
1 | Taxa de organizare a licitațiilor și loteriilor unității administrativ-teritoriale | – | x | x | x | |
2 | Taxa de plasare (amplaare) a publicității (reclamei_ | 10 lei lunar pentru 1 m.p. | x | x | x | – |
3 | Taxa de aplicare a simbolicii locale | – | x | x | x | – |
4 | Taxa de piață | 25 lei pentru o zi pentru locuitorii s.Sireți.
50 lei pentru o zi pentru nerezidenți |
x | x | x | – |
5 | Taxa pentru cazare | – | x | x | x | – |
6 | Taxa balneară | – | x | x | x | –
|
7 | Taxa pentru prestarea serviciilor de transport auto de călători pe teritoriul satului | 50 lei lunar pentru o unitate de transport auto | x | x | x |
– |
8 | Taxa pentru parcare | – | x | x | x | – |
9 | Taxa de la posesorii de cîini | – | x | x | x | |
10 | Taxa pentru parcaj | – | x | x | x | – |
11 | Taxa pentru salubrizare | 120 lei anual per gospodărie, cu excepția pensionarilor și invalizilor de gradul 1 și 2, părinților care cresc copii invalizi de gradul 1 și 2.
|
x | x | x | |
12 | Taxa pentru dispozitivele publicitare | 10 lei lunar pentru 1 m.p. | x | x | – |
Anexa nr.2
La decizia Consiliului nr din
10.12.2021
Cotele taxei pentru unitățile comerciale și/sau de prestări servicii ce se pun în aplicare pentru anul 2022 pe teritoriul s.Sireți
Nr
d/or |
Tipul obiectului de comerț și/sau obiectului de prestări de servicii | Cota taxei de bază pentru unitatea de comerț/de prestări de servicii
(în lei pentru anul calendaristic) |
Coeficientul pentru locul amplasării
( în % la cota taxei de bază) |
Coeficient pentru tipul sau categoria de mărfuri realizate și a serviciilor prestate
(în % la cota taxei de bază) |
Coeficientul pentru programul de activitate regim non-stop
( în % la cota taxei de bază) |
||||||
Unitățile de comerț cu amănuntul(conform HG nr.931 din 08.12.2011 | |||||||||||
1 | Magazinul care comercializează produse alimentare, mărfuri de uz casnic, mărfuri industriale, produse cosmetic și mobilier. | +10% pentru comercializarea băuturilor alcoolice | |||||||||
Pîna la 20 m2 | 3850 | ||||||||||
De la 20,1pină la 50m2 | 4400 | ||||||||||
2 | De la 50,1m.p-pînă la 100 m.p. | 5000 | |||||||||
Mai mult de 100 m.p. | 5500 | ||||||||||
Unitățile de comerț cash and carry | |||||||||||
1 | Obiecte de comerț cash and carry | – | – | – | |||||||
Pînă la ///m2 | |||||||||||
De la… pînă la…m2 | |||||||||||
Unități de comerț cu ridicată | |||||||||||
1 | Încăperi de depozitare a produselor cumpărate în scopul revînzării acestora către alți comercianți sau utilizatori profesionali | – | – | – | |||||||
Pînă la…m2 | |||||||||||
De la … pînă la…m2 | |||||||||||
Unități de alimentație publică (conform HG nr. nr.1209 din 08.11.2017) | |||||||||||
1 | Complex de alimentație publică | ||||||||||
Pînă la … unități | |||||||||||
De la…..unități | |||||||||||
2 | Restaurant | – | |||||||||
3. | Sala de festivități | ||||||||||
-pînă la 100 locuri | 3850 | ||||||||||
-de la 101 locuri pînă la 150 locuri | 5500 | ||||||||||
Mai mult de 150 locuri | 11000 | ||||||||||
Unități de prestări servicii
(Secțiunilor G (45,2), I, L, M,N,R și S, diviziunile, grupele și clasa, conform anexei nr.1 la Legea nr.231 din 23.09.2010) |
|||||||||||
1 | Farmacie | 3300 | |||||||||
2. | Spălătorie auto | 3300 | |||||||||
3. | Stații de alimentație cu combustibil și gaze lichifiate | 4400 lei/coloana distribuitoare | |||||||||
4. | Terase de vară | ||||||||||
Pînă la 20 locuri | 1500 | ||||||||||
De la 21 la 50 locuri | 2500 | ||||||||||
De la 51 la 100 locuri | 3000 | ||||||||||
5. | Zona de agrement din regiunea ”Bahna”, Terase de vară | 3300
|
|||||||||
D E C I Z I E Nr 10/11
din 10 decembrie 2021
Cu privire la scutirea de impozitul funciar
şi imobiliar a unor categorii de persoane
În conformitate cu art.14 (2) p.”a” a Legii Nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală şi a art.284 (1) p.”c” a Codului Fiscal Titlul VI, avînd în vedere avizele pozitive ale comisiilor consultative de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREȚI DECIDE :
- Se scutesc de impozitul pe bunurile imobiliare pentru anul 2021 următorii proprietari:
La art. 113/171 în sumă de 1506 lei 98 bani
La art. 113/220 în sumă de 548 lei 24 bani
La art. 114/426 în sumă de 840 lei 00 bani
Nr. Contului | Numele prenumele | Actul decesului | 113/171 | 113/220 | 113/426 |
148 | SIMION SERGIU TUDOR | DC-IV-1869817 | 83,43 | 5,60 | – |
1267 | MURA SILVIA ION | DC-IV-1884503 | 56,10 | – | – |
335 | DOROSENCO VALERII PAVEL | DC-IV-1884504 | 40,00 | 28,49 | 120 |
2055 | PRUTEANU ANDREI SERAFIM | DC-IV-1884610 | 127,52 | 24,60 | 120 |
2076 | MOISEI NICOLAE CONSTANTIN | DC-IV-1884613 | 82,85 | 52,37 | – |
1372 | TCACENCU ION MIHAIL | DC-IV-1884740 | 114,09 | 34 | – |
748 | SIMION PAVEL ALEXANDRU | DC-IV-1884741 | 64,00 | 28,53 | |
30 | REBEJA MARIA SIMION | DC-IV-1884505 | 38,00 | 64.17 | 120
|
1974 | LUTA ALEXANDRA XENOFONT | DC-IV-1884742 | 18,00 | 19,84 | – |
308 | POSTICA VICTOR STEFAN | DC-IV-1884876 | 54,00 | 34,99 | 120 |
423 | TOMA TATIANA AFANASIE | DC-IV-1884877 | 21,00 | 16,10 | – |
1736 | AGAPII PETRU GHEORGHE | DC-IV-1884879 | 163,53 | 27,70 | 120 |
803 | COBZA ELENA GAVRIIL | DC-IV-1885335 | 11,00 | – | – |
990 | IORGA AGAFIA ION | DC-IV-1925038 | 109,70 | – | – |
466 | GODOROJA SOFIA ION | DC-IV-1925039 | 32,00 | – | – |
14 | BLEANDURA VEACESLAV VASILE | DC-IV-1925040 | 15,00 | – | – |
2315 | SIMION ANASTASIA GHEORGHI | DC-IV-1925262 | 20,00 | – | – |
2114 | CIUTAC VASILE VLADIMIR | DC-IV-1925264 | 97,20 | – | – |
638 | IACHIM ION ANDREI | DC-IV-1925266 | 89,00 | 41,44 | – |
1588 | SCHIOPU VICTORIA TOMA | DC-IV-1925447 | 18 | – | – |
134
|
SOLCAN VEACESLAV GRIGORE | DC-IV-1925448 | 6,00 | 28,10 | – |
1355 | REBEJA VALENTINA ALEXANDRU | DC-IV-1925449 | 116,56 | 19,16 | – |
1570 | BOSTANICA GAVRIL GHEORGHE | DC-IV-1925451 | 26,00 | 20,60 | – |
1034 | JALBA MIHAIL GHEORGHE | DC-IV-1940132 | 48,00 | 42,25 | 120 |
742 | SULA ION ALEXANDR | DC-IV-1940132 | 56,00 | 60,30 | 120 |
Total | 1506,98 | 548,24 | 840 |
- Responsabilitatea de executare a prezentei decizii, se pune în sarcină Serviciul de Colectare a Impozitelor și Taxelor Locale.
- Controlul prezentei hotărîri se pune în seama primarului, Boaghi Leonid.
- Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
- Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr 10/12
din 10 decembrie 2021
Cu privire la stabilirea tarifelor
pentru serviciile prestate pentru anul 2022
În baza art.81 p.(4) a Legii Nr. 436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală, pentru funcţionarea serviciilor prestate de primăria Sireţi, în scopul asigurării veniturilor în bugetul local, avînd în vedere avizele pozitive ale comisiilor consultative de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
- Se pune în aplicare începînd cu 01.01.2022 pe teritoriul s.Sireţi următoarele plăţi:
Nr. d/o | Nomenclatorul serviciilor | Tarif, lei |
eliberarea autorizaţiei de funcţionare a unităţilor de comerţ, persoanelor ce activează în baza patentei | 500 lei | |
recepționarea notificării privind inițierea activității de comerț | 100 lei | |
eliberarea certificatului de urbanism pentru proiectare, informativ | 50 lei | |
eliberarea autorizaţiei de construcţie / desfiinţare | 100 lei | |
eliberarea adeverinţelor simple la CTAS, la locul de muncă | 10 lei | |
extrase din registru de evidenţă a gospodăriei (adeverinţe special) | 25 lei | |
eliberarea caracteristicilor | 50 lei | |
înregistrarea căsătoriei solemnă | 400 lei | |
înregistrarea căsătoriei (simplă) | 150 lei | |
înregistrarea căsătoriei urgentate | 3000 | |
Eliberare certificate lipsa datorii | 10 lei | |
Inregistrarea contractelor de instrainare a averii/ terenuiri | 20 lei | |
Inregistrarea contractelor de arenda/locatiune | 20 lei | |
Perfectarea documentelor pentru inregistrarea, autorizarea completarilor genurilor de activitate GT | 100 lei | |
Perfectarea gi eliberarea extraselor din Registru cadastral al definatorilor de teren. | 10 lei | |
Eliberare extras cu numarul casei din cadastru | 30 lei | |
locatiune Casa de Cultură | 2000 lei | |
locatiune teren de sport (mare de fotbal) | 1000 lei/meci(pentru nerezidenți) | |
Locatiune teren de sport (volei, baschet, minifotbal) | 10 lei/oră de persoană (pentru nerezidenți) | |
2.Se numeşte responsabilă de executarea deciziei doamna Fialcovschi Rodica, secretar Consiliul local.
3.Controlul executării prezentei decizii se pune în sarcina primarului, domnul Leonid Boaghi.
3.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
4.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr 10/13
din 10 decembrie 2021
Cu privire la rectificarea bugetului
În baza informaţiei prezentate de contabilul şef privitor la executarea şi analiza bugetului, în conformitate cu art.14 p.(2) „n” a Legii administraţiei publice locale şi Legii privind finanţele publice locale Nr.397 – XV din 16.10.2003, in conformitate cu art.29 al Legii privind administraţia publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006, avînd avizul pozitiv al comisiei de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
Pentru procurarea unui set de inventar la terenul de joaca din
sectorul satului de pe strada „Alexandru cel Bun”,
1.Se precizeaza plan la compartimentul Venituri in suma de 110,0 mii lei,
la art.111121 „ Impozit pe venit la sursa de plata” – 110,0 mii lei
2.Se precizeaza plan la compartimentul Cheltuieli in suma de 110.0 mii lei,
dupa cum urmeaza:
Amenajarea Teritoriului
- a)Pentru procurarea unui set de inventar la terenul de joaca din
sectorul satului de pe strada „Alexandru cel Bun”,
la art.318110 „Procurari de inventar” + 110.0 mii lei
3.Se precizeaza plan la compartimentul Venituri în sumă de 170,0 mii lei,
la art.371210 „Realizarea terenurilor” – 170.0 mii lei
4.Se precizeaza plan la compartimentul Cheltuieli în sumă de 170,0 mii lei, după cum urmează:
Amenajarea Teritoriului
- Pentru lucrări de amenajare a teritoriului
la art.222990 ”Alte cheltuieli” +70.0 mii lei
Serviciu de suport
- Pentru achitarea indemnizației unice aleșilor locali la finisarea mandatului
la art.281900 „Alte servicii” + 100.0 mii lei
- Responsabilă de executarea prezentei decizii se numește doamna Sula Maria, contabil-șef.
6.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
7.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr 10/14
din 10 decembrie 2021
Cu privire la examinarea
Notificării Oficiului teritorial Chișinău
În conformitate cu art.68 alin.(3) din Legea privind administrația publică locală nr.436-XVI din 28.12.2006 și Notificarea nr.1304/OT4-1466 din 09.09.2021 a Oficiului teritorial Chișinău a Cancelariei de Stat, avînd avizul pozitiv al comisiei de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
1.Se abrogă decizia Nr.9/22 din 25.08.2021 ”Cu privire la avizarea proiectului de investiție ”.
2.Responsabil de executarea prezentei decizii este Fialcovschi Rodica, secretar Consiliul local.
- Controlul prezentei decizii se pune în seama primarului, Leonid BOAGHI.
4.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
5.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr. 10/15
din 10 decembrie 2021
Cu privire la avizarea
proiectului de investiție
În conformitate cu art. 14 al.(2) lit. (f) a Legii privind administraţia publică locală Nr.436-XVI din 28.12.2006, cu modificările și completările ulterioare, avînd avizul pozitiv al comisiei de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
1.Se avizează favorabil proiectarea și executarea lucrărilor privind construcția unui sistem de panouri fotovoltaice pe teritoriul satului Sireți, cu schimbarea ulterioară a destinației terenului.
2.Locul amplasării sistemului de panouri fotovoltaic – situat în extravilanul s.Sireți, cod cadastral 8037105019, 8037105020, 8037105024, 8037105025, 8037105026, 8037105030, 8037105031.
- Sursa de acoperire a cheltuielilor de proiectare, studiul de fezabilitate și executării lucrărilor-sursele proprii ale SRL ”K&M SOLAR” credite, granturi internaționale.
4.Responsabil pentru executarea prezentei decizii este dl. Boaghi Leonid, primar.
5.Controlul executării prezentei decizii se atribuie dlui, Boaghi Leonid, primar al s.Sireți.
6.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
7.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor
D E C I Z I E Nr 10/16
din 10 decembrie 2021
Cu privire la acordarea
ajutorului material
În conformitate cu Legea nr.436 din 28.12.2006 privind administraţia publică
locală , avînd în vedere cererile depuse privind acordarea ajutorului material , avînd avizul pozitiv al comisiilor de specialitate
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
- Se acordă ajutor material cet. Roșca Alexandra în sumă de lei, pentru cheltuielile legate de tratament.
- Se acordă ajutor material cet. Sula Angela în sumă de pentru cheltuielile legate de tratament.
- Se acordă ajutor material cet. Mihalachi Vitalie în sumă de pentru cheltuielile legate de tratament.
- Se acordă ajutor material cet. Țopa Ștefan în sumă de lei pentru
cheltuielile legate de tratament.
5.Sursa de acoperire a acestor cheltuieli-art.272600 «Ajutoare unice populației” .
6.Se numeşte responsabilă de executarea deciziei doamna Sula Maria, contabil-șef.
7.Controlul executării prezentei decizii se pune în seama primarului, Leonid Boaghi.
8.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
9.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr 10/17
din 10 decembrie 2021
Cu privire la examinarea cererii cet.Beldei Olga
În conformitate cu art.14 (2) a Legii cu privire la administraţia publică locală Nr.436-XVI din 28.12.2006 cu modificările și completările ulterioare, examinînd cererea depusă către Consiliul sătesc Sireți de cet.Beldei Olga, avînd avizul pozitiv al comisiilor de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
- Se respinge/se aprobă cererea cet.Beldei Olga cu privire la reducerea taxei locale pentru unitățile comerciale..
- Controlul executării prezentei decizii de pune în sarcina primarului satului Sireți, Leonid Boaghi.
- .Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
- .Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul actelocale.gov.md.
- . Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr 10/18
din 10 decembrie 2021
Cu privire la examinarea cererii consilierului Ioniță Constantin
În conformitate cu art.14 (2) a Legii cu privire la administraţia publică locală Nr.436-XVI din 28.12.2006 cu modificările și completările ulterioare, examinînd cererea depusă către Consiliul sătesc Sireți de consilierul Ioniță Constantin , avînd avizul pozitiv al comisiilor de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
- Se respinge/se aprobă cererea consilierului Ioniță Constantin cu privire la acordarea Titlului de cetățean de onoare a satului Sireți, cet. Beșelea Tudor.
- Controlul executării prezentei decizii de pune în sarcina primarului satului Sireți, Leonid Boaghi.
- Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
- Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr 10/19
din 10 decembrie 2021
Cu privire la examinarea cererii cet.Raileanu Ruslana
În conformitate cu art.14 (2) a Legii cu privire la administraţia publică locală Nr.436-XVI din 28.12.2006 cu modificările și completările ulterioare, examinînd cererea depusă către Consiliul sătesc Sireți de cet.Raileanu Ruslana, avînd avizul pozitiv al comisiilor de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
- Se respinge /se aprobă cererea cet. Raileanu Ruslana cu privire la modificarea denumirii străzii.
- Controlul executării prezentei decizii de pune în sarcina primarului satului Sireți, Leonid Boaghi.
- Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
- Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr 10/20
din 10 decembrie 2021
Cu privire la examinarea cererii unui grup de persoane
În conformitate cu art.14 (2) a Legii cu privire la administraţia publică locală Nr.436-XVI din 28.12.2006 cu modificările și completările ulterioare, examinînd cererea depusă către Consiliul sătesc Sireți de către un grup de persoane, avînd avizul pozitiv al comisiilor de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
- Se respinge/se aprobă cererea unui grup de persoane cu privire la legalizarea a trei denevilatoare artificiale și trei indicatoare rutiere cu suportarea cheltuielilor de către primăria Sireți.
- Controlul executării prezentei decizii de pune în sarcina primarului satului Sireți, Leonid Boaghi.
- Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
- Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr 10/21
din 10 decembrie 2021
Cu privire la examinarea cererii cet.Coșterec Dora
În conformitate cu art.14 (2) a Legii cu privire la administraţia publică locală Nr.436-XVI din 28.12.2006 cu modificările și completările ulterioare, examinînd cererea depusă către Consiliul sătesc Sireți de cet.Coșterec Dora, avînd avizul pozitiv al comisiilor de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
- Se respinge/se aprobă cererea cet.Coșterec Dora cu privire la delimitarea și formarea bunului imobil cu suprafața de 0,005 ha .
- Controlul executării prezentei decizii de pune în sarcina primarului satului Sireți, Leonid Boaghi.
- Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
- Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr 10/22
din 10 decembrie 2021
Cu privire la implementarea abordării LEADER
pe teritoriul satului Sireți
Având în vedere intenția satului Sireți de implementare pe teritoriul său a abordării LEADER și de creare a Grupul de Acțiune Locală ”Bazinul Lacului Ghidighici” ,
în conformitate cu articolul 10 alineatul (4) din Legea nr. 50/2021 cu privire la grupurile de acțiune locală (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2021, nr. 117-121, art. 127) și art. 14, alin. (2), lit. i2) și art. 29, alin. (1) lit. n) din Legea nr. 436/2006 privind administrația publică locală,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
- Se acceptă implementarea abordării LEADER pe teritoriul satului Sireți.
- Să participe UAT Sireți în calitate de fondator la constituirea Grupului de Acțiune Locală.
3.Se împuternicește primarul satului Sireți, Boaghi Leonid să semneze acordul de constituire în numele satului Sireți și să îl reprezinte în cadrul Grupului de Acțiune Locală ”Bazinul Lacului Ghidighici”.
4.Responsabil pentru îndeplinirea prezentei decizii se desemnează primarul Boaghi Leonid.
5.Controlul asupra îndeplinirii prezenţei decizii se atribuie primarului , dl Boaghi Leonid.
6.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
7.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
DECIZIE nr.10/23
din 10 decembrie 2021
Cu privire la inițierea procesului de
corectare a erorilor la atribuirea
terenurilor în proprietate
În conformitate cu art.14 (2) a Legii cu privire la administraţia publică locală Nr.436-XVI din 28.12.2006 , în rezultatul examinării cererilor proprietarilor de terenuri din sectorul cadastral 8037212, avînd avizul pozitiv al comisiei de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
1.Se inițiază procesul de corectare a erorilor comise în sectorul cadsatral 8037212 la terenurile cu numerele cadastrale 8037212099, 8037212100. 8037212101, 8037212102, 8037212103, 8037212104, 8037212105.
2.Specialistul pentru reglamentarea regimului funciar va asigura:
-obținerea acordului în scris a proprietarilor;
-întocmirea schemei amplasării terenurilor;
-va prezenta Agenției Relații Funciare și Cadastru, decizia Consiliului local privind inițierea lucrărilor de corectare a erorilor, formularul despre numărul erorilor și natura lor, acordul în scris al proprietarilor și schema amplasării terenurilor.
- Responsabil de executarea prezentei decizii se împuternicește specialistul pentru reglementarea regimului funciar dl Mereneanu Mihail.
4.Controlul executării prezentei decizii se pune în seama primarului, Boaghi Leonid.
5.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
6.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
DECIZIE nr.10/24
din 10 decembrie 2021
Cu privire la radierea GȚ ”Rusu Vitalie”
din Registrul de înregistrare a gospodăriilor
țărănești a primăriei
În conformitate cu art.14 (2) a Legii cu privire la administraţia publică locală Nr.436-XVI din 28.12.2006 , conform art.10, 27 din Legea privind gospodăriile țărănești nr.1353 din 03.11.2000, art.208 alin.4 a Codului Administrativ , avînd avizul pozitiv al comisiei de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
1.Se radiază din Registrul de înregistrare a gospodăriilor țărănești a primăriei, GȚ ”Rusu Vitalie”, numărul de înregistrare 501466963 din 21.07.2003.
2.Se anulează certificatul de înregistrare a gospodăriei țărănești seria GȚ nr.0378862 din 21.07.2003, fița de înregistrare a GȚ ”Rusu Vitalie” din 21.07.2003, declarația de constituire a GȚ ”Rusu Vitalie” din 09.07.2003 ca fiind nule.
- Responsabil de executarea prezentei decizii se împuternicește specialistul pentru reglementarea regimului funciar dl Mereneanu Mihail.
4.Controlul executării prezentei decizii se pune în seama primarului, Boaghi Leonid.
5.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
6.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
DECIZIE nr.10/25
din 10 decembrie 2021
Cu privire la aprobarea listei bunurilor imobile
pasibile înstrăinării
În conformitate cu art.14 (2) a Legii cu privire la administraţia publică locală Nr.436-XVI din 28.12.2006 şi avînd avizul pozitiv al comisiei de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
1.Se aprobă lista bunurilor imobile pasibile înstrăinării, și anume:
1.1.Terenul cu suprafața de 0,015 ha, destinația –cale de comunicație, intravilan, nr.cadastral 8037213186, domeniul public.
- Responsabil de executarea prezentei decizii se împuternicește specialistul pentru reglementarea regimului funciar dl Mereneanu Mihail.
3.Controlul executării prezentei decizii de pune în sarcina primarului satului Sireți, Leonid Boaghi.
4.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
5.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
DECIZIE nr.10/26
din 10 decembrie 2021
Cu privire la scoaterea la licitație a
bunului imobil
În conformitate cu art.14 (2) lit.b),c), art.77 alin.(5) a Legii cu privire la administraţia publică locală Nr.436-XVI din 28.12.2006 cu modificările și completările ulterioare, avînd avizul pozitiv a comisiei consultaative de specialitate,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
1.Se scoate la licitație pentru arendă:
1.1.Terenul cu suprafața de 0,015 ha, destinația –cale de comunicație, intravilan, nr.cadastral 8037213186, domeniul public, preț normativ 442 lei.
(borderoul de calcul se anexează)
Prețul inițial de scoatere la licitație lei anual.
- Responsabil de executarea prezentei decizii se împuternicește specialistul pentru reglementarea regimului funciar dl Mereneanu Mihail.
3.Controlul executării prezentei decizii de pune în sarcina primarului satului Sireți, Leonid Boaghi.
4.Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
5.Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr._10/27
din 10 decembrie 2021
Cu privire la modificarea Statutului
întreprinderii municipale”Salub Sireţi”
și organigramei de încadrare
În conformitate cu art. 14 al.2 l. (i) și l. (h) a Legii privind administraţia publică locală Nr.436-XVI din 28.12.2006 , şi avînd avizul pozitiv al comisiei de specialiate:
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
- Se completează punctul 4 f) a Statutului ÎM “SalubSireţi” în redacție nouă:
-Gestionarea Serviciului postului voluntar de pompieri și salvatori.
- Se completează punctul 4.1 a Statutului ÎM “SalubSireţi” în redacție nouă:
- Ridicarea gradului de securitate antiincendiară a populației din satul Sireți și Roșcani.
- Se modifică / se completează cu pct.14 organigrama și shema de încadrare a ÎM “Salub Sireţi” (se anexează).
- .Controlul executării prezentei decizii de pune în sarcina primarului satului Sireți, Leonid Boaghi.
- Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării
- Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale
Decizia 10/27
Aprob:
Statele de personal în număr de _16__unități
Cu fond lunar de salarizare în sumă de ______
Patruzeci si sase mii cincizeci mii lei 00 bani
_________Administrator_______________
(funcția conducătorului autorității publice ierarhic superioare/instituției)
_________________Luca Vladimir____________________________
(Numele, prenumele) (semnătura)
L.Ș.
Schema de încadrare pentru anul 2022
Întreprinderea municipală ,, Salub Sireți,,
(denumirea completă a autorității (instituției)bugetare)
Începînd cu _01.01.2022
(data punerii în aplicare a schemei de încadrare)
Nr.d/o | Denumirea subdiviziunii structural, titlul funcției | Nivelul de studii | Număr de unități | Salariu lunar/de funcție/de bază (lei) | Total Salariu | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
1 | Administrator | Sup. | 1 | 6000 | 6000 | |
2 | Contabil | Sup. | 1 | 5500 | 5500 | |
3 | Conducător auto | Med. | 1 | 4000 | 4000 | |
4 | Lucrător utilaje specializate | Pro. | 2 | 3500 | 7000 | |
5 | Instalator | Med. | 0,5 | 3300 | 1650 | |
6 | Paznic | Pro. | 3,5 | 2775 | 9712.5 | |
7 | Lăcătuș la rețele de apeduct și canalizare | Pro. | 1 | 2775 | 2775 | |
8 | Controlor | Med. | 2 | 3000 | 6000 | |
9 | Inspector | Med. | 0,5 | 3800 | 1900 | |
10 | Casier | Med. | 1 | 3500 | 3500 | |
11 | Electric | Med. | 0,5 | 2400 | 1200 | |
12 | Tractorist | Med. | 1 | 4000 | 4000 | |
13 | Hamal | Pro. | 1 | 3500 | 3500 | |
14 | Specialist apărare civilă | Med | 3 | 4000 | 12000 | |
Total | 16 | 48050.00 | 68737,50 | |||
Conducătorul întreprinderii municipale:
________________________ ___________________
L.Ș. (numele prenumele) (semnătura)
Conducătorul subdiviziunii economice/financiare/contabile:
________________________ ____________________
(numele ,prenumele) (semnătura)
D E C I Z I E Nr 10/28
din 10 decembrie 2021
Cu privire la participarea satului Sireți
la Inițiativa Primarilor pentru
Creștere Economică
În conformitate cu Legea privind administrația publică locală nr. 436- XVI din 28.12.2006, art.14, în scopul accelerării creșterii economice locale durabile, dezvoltării și creării locurilor de muncă, examinând informația prezentată de primarul satului Sireți cu privire la programul Parteneriatului Estic al Uniunii Europene – Inițiativa ”Primarii pentru Creștere Economică”,
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
- Se ia act de informația prezentată de Primarul satului Sireți – dl. Leonid BOAGHI, cu privire la programul Parteneriatului Estic al Uniunii Europene – Inițiativa”Primarii pentru Creștere Economică”.
- Se reconfirmă că autoritatea publică locală se angajează să accelereze creșterea economică durabilă și incluzivă.
- Se acordă împuternicire primarului satului Sireți – dl. Leonid BOAGHI, să semneze Formularul de aderare la Inițiativa Primarilor pentru Creștere Economică II
- Se numește coordonator local al programului ”Primarii pentru Creștere Economică” – dl. Leonid BOAGHI, primar.
- Se pune în sarcina autorității executive a Consiliului local Sireți să întreprindă acțiunile necesare în vederea realizării cu succes a angajamentelor asumate în calitate de semnatar al Inițiativei.
- Responsabil pentru executarea prezentei decizii este dl. Leonid BOAGHI, primar.
- Controlul executării prezentei decizii se pune pe seama primarului, dl. Leonid BOAGHI.
- Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării.
- Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
D E C I Z I E Nr 10/29
din 10 decembrie 2021
Cu privire la transmiterea în gestiune
a mijloacelor fixe
În conformitate cu Legea privind administrația publică locală nr. 436- XVI din 28.12.2006, art.14, în scopul respectării cadrului legal, Hotărârii ANRE Nr. 94 din 04-04-2019 cu privire la aprobarea Regulamentului privind dezvoltarea rețelelor electrice de distribuție și rambursarea investițiilor efectuate de APL Sireți în anul 2019 din bani publici privind executarea lucrărilor de construcție a liniei electrice aeriene de joasă tensiune în sectorul locativ nou din sectorul Bahna, având avizul pozitiv al comisiilor de specialitate
CONSILIUL SĂTESC SIREŢI DECIDE :
- Se ia act de informația prezentată de Primarul satului Sireți – dl. Leonid BOAGHI, cu privire la rambursarea investițiilor efectuate de APL prin semnarea contractului de vânzare cumpărare a LEA 0,4 kV cu Î.C.S. „Premier Energy Distribution” S.A.
- Se acceptă semnarea contractului de vânzare-cumpărare a reţelelor electrice cu Î.C.S. „Premier Energy Distribution” S.A în temeiul Hotărârii ANRE Nr. 94 din 04.04.2019 cu privire la aprobarea Regulamentului privind dezvoltarea rețelelor electrice de distribuție.
- Se acordă împuternicire primarului satului Sireți – dl. Leonid BOAGHI, să semneze contractul de vânzare-cumpărare a reţelelor electrice și toate documentele necesare pentru perfectarea tranzacției.
- Responsabil pentru executarea prezentei decizii este dl. Leonid BOAGHI, primar.
- Controlul executării prezentei decizii se pune pe seama primarului, dl. Leonid BOAGHI.
- Decizia dată poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării.
- Decizia va fi publicată în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md.
- Prezenta decizie intră în vigoare la data includerii în Registrul de stat al actelor locale.
Tweet