Anunţ!!!Cu privire la aprobarea Regulamentului pentru desfășurarea concursului “Antreprenorul Pro-Comunitate în satul Sireți”

 

                                                   REPUBLICA MOLDOVA

                                                     RAIONUL STRĂŞENI

                                                        CONSILIUL  SATULUI SIREŢI   

                                                           P r i m ă r i a

 

                                                           Dispoziţie  Nr.129

                                                     din 06 decembrie  2021

 

Cu privire la aprobarea Regulamentului

pentru desfășurarea concursului

Antreprenorul Pro-Comunitate în

satul Sireți

 

În vederea stimulării dezvoltării economiei locale, a antreprenoriatului, promovării produselor și serviciilor agenților economici, consolidării relațiilor de cooperare dintre APL, asociația băștinașilor și mediului de afaceri, promovării culturii antreprenoriale în localitate, evidențierii, promovării, încurajării și implicării economice a Diasporei, participanți la concurs-antreprenori, în conformitate cu prevederile art. 29 (1) și art. 32 (1) din Legea nr. 436/2006 privind administrația publică locală

D I S P U N:

1.Se aprobă Regulamentul pentru desfășurarea concursului “Antreprenorul Pro-Comunitate în satul Sireți” (anexa 1).

2.Se aprobă componența Comisiei locale la concurs (anexa 2).

3.Se stabilește că în caz de eliberare din funcțiile deținute a unor membri ai Comisiei, atribuțiile lor în cadrul acesteia vor fi exercitate de persoanele nou-desemnate în funcțiile respective, fără emiterea unor noi dispoziții .

4.Dispoziția poate fi atacată în termen de 30 de zile în instanța de contencios administrativ, din momentul aprobării dispoziției

  1. Dispoziția se publică în Registrul actelor locale pe portalul www.actelocale.gov.md , pe panoul informativ și rețelele de socializare.
  2. Executarea prezentei dispoziții se atribuie dl. Iorga Alexandru – viceprimar.
  3. Controlul executării prezentei dispoziţii se pune în sarcina dl. Boaghi Leonid.

             Primar                                   BOAGHI Leonid

                                            

 

Anexa nr. 1

la Dispoziția nr. 129 din 06.12.2021

 

REGULAMENT

pentru desfășurarea concursului “Antreprenorul Pro-Comunicate” în satul Sireți

 

  1. DISPOZIȚII GENERALE
  2. În vederea stimulării dezvoltării economiei locale, a antreprenorului, promovării produselor și serviciilor agenților economici, consolidării relațiilor de cooperare dintre APL, asociația băștinașilor și mediul de afaceri, promovării culturii antreprenoriale în localitate, evidențierii, promovării, încurajării și implicării economice a Diasporei, participanți la concursul-antreprenori, sub patronajul autorității administrației publice locale și asociației băștinașilor, se organizează anual, nu mai târziu de 30 decembrie, concursul pentru decernarea titlului “Antreprenorul Pro-Comunitate” al satului Sireți, pentru anul 2021 (în continuare – concurs). Anul 2021 este anul în curs de desfășurare al concursului, începând cu anul 2021.
  3. Prezentul Regulament stabilește modul și condițiile de organizare și desfășurare a concursului, decorare a învingătorilor concursului pentru anul care este în curs de finalizare.
  4. La concurs participă antreprenorii care activează sau sunt născuți în satul Sireți.
  5. Concursul are un caracter deschis și transparent, iar informația privind desfășurarea acestuia se publică pe pagina-web a primăriei și pe paginile de pe rețelele sociale ale primăriei și asociației băștinașilor.
  6. Participanților la concurs li se garantează evaluarea obiectivă în anul desfășurării concursului și dreptul de-a învinge în competiție.

 

  1. COMISIA DE CONCURS

Secțiunea 1

Comisia locală de concurs

 

  1. Organizarea, desfășurarea și totalizarea rezultatelor concursului se efectuează de către Comisia locală de concurs, conform prevederilor prezentului Regulament (în continuare – Comisia).
  2. Comisia este constituită dintr-un număr impar de membri și exercită următoarele funcții:
  • stabilește bugetul local al concursului, inclusiv mărimea premiilor sub formă a diplomelor și altor distincții, care semnifică câștigarea concursului;
  • Plasează, cu cel puțin 10 zile înainte de derularea concursului, pe pagina web oficială a autorităților publice locale, pe paginile primăriei și asociației băștinașilor pe rețelele sociale și, după caz, în mass-media informația privind inițierea concursului;
  • oferă informații și consultații referitoare la organizarea și desfășurarea concursului;
  • cercetează și analizează potențialii candidați pentru nominalizarea la categoriile expuse la pct. 12;
  • determină învingătorii concursului, organizează ceremonii la decernare a distincțiilor și premiilor.

 

Secțiunea 2

Componența comisiei de concurs

 

  1. Componența nominală a Comisiei este constituită din președinte, secretar și membri (cel puțin 3 persoane). Componența nominală a Comisiei este aprobată prin dispoziția primarului.
  2. În componența comisiei de concurs se includ reprezentanții ai Asociației de Băștinași (inclusiv un junior), autorităților și instituțiilor publice, mediului de afaceri.

 

  • MODUL DE SELECTARE A CÂȘTIGĂTORULUI
  1. La concurs pot participa antreprenorii înregistrați în Republica Moldova în conformitate cu legislația în vigoare și sunt înregistrați sau își desfășoară activitatea în localitate.
  2. Nu se acceptă cererile de participare la concurs în cazurile în care:
  • agentul economic nu și-a onorat, în termenele stabilite, obligațiile ce țin de achitarea impozitelor, taxelor, contribuțiilor de asigurări sociale de stat, primelor de asigurare obligatorie de asistență medicală, penalităților și amenzilor aferente;
  • față de agentul economic a fost intentat procesul de insolvabilitate;
  • față de agentul economic au fost intentate procese penale sau asemenea procese se află în stadiu de examinare.
  1. Comisia de concurs selectează Antreprenorul anului la următoarele categorii și în funcție de anumiți criterii, cum ar fi:
  • Cel mai mare angajator – în funcție de cea mai mare taxă de amenajare achitată la bugetul local, calculată ca suma tuturor taxelor per angajați agentului economic, are o reputație pozitivă;
  • Cel mai bun plătitor de taxe și impozite locale – în funcție de cel mai mare aport fiscal adus la bugetul local de către un antreprenor, în termenii prevăzuți de legislația fiscală și bugetară, are o reputație pozitivă.
  • Cel mai bun debut al anului – în funcție de curaj, performanțele, inovația, promovarea și impactul afacerii înregistrată și implementată în anul curent, promovând activ comunitatea și parteneriatul, are o reputație pozitivă, participă la scrierea și/sau implementarea proiectelor locale sau altor inițiative comunitare.
  • Cel mai mare contribuabil al proiectelor și inițiativele locale – persoana-antreprenor care a donat cel mai mult pentru dezvoltarea comunității, promovează activ comunitatea și parteneriatul local/internațional, are o reputație pozitivă, participă la scrierea și/sau implementarea proiectelor locale sau altor inițiative comunitare.
  • Cea mai bună antreprenoare – doamnă/domnișoară care gestionează sau este fondatoarea unei afaceri funcționale, prezintă o afacere inovativă/necesară asigurării serviciilor solicitate de cetățeni, are un număr mai mare de angajați, promovează activ comunitatea și parteneriatul la nivel local și/sau național, are o reputație pozitivă, participă la scrierea și/sau implementarea proiectelor locale sau altor inițiative comunitare.
  • Cel mai bun antreprenor din Diasporă – antreprenor stabilit și care activează în afara localității de baștină, este implicat în domeniul afacerilor și susține activ localitatea natală financiar sau non-financiar (munca voluntară în favoarea comunității, consultanță oferită în diverse domenii, asigurarea preluării practicilor pozitive de management/marketing/finanțe, etc., participă la scrierea și/sau implementarea proiectelor locale sau altor inițiative comunitare) promovează activ comunitatea și parteneriatul la nivel național și internațional.
  1. Prin participarea la concurs, toți participanții și câștigătorii acceptă cerințele și condițiile prevăzute de prezentul Regulament și se obligă să respecte și să se conformeze acestora.

 

  1. MODUL DE ORGANIZARE ȘI DESFĂȘURARE A CONCURSULUI
  2. Comisia organizează desfășurarea concursului de sine stătător.
  3. Lista candidaturilor, la nivel local, sunt depuse la Primărie membrii Comisiei, cu argumentarea respectivă a fiecăruia, până la 25 noiembrie a anului desfășurării concursului. Comisia decide, prin vot majoritar, pentru fiecare categorie, prevăzută la pct. 12, lista antreprenorilor care participă la concurs.
  4. Ședințele Comisiei sunt publice și se consideră deliberative dacă la ele sunt prezenți mai mult de jumătate din membrii acestora.
  5. Selectarea învingătorului la fiecare categorie, prevăzută la pct. 12 se face prin consensul membrilor Comisiei.
  6. Selectarea concursului sunt stabilite în procesul verbal, semnat de președintele și secretarul Comisiei. Rezultatele vor fi date publicității prin intermediul paginii web a primăriei și paginile de pe rețelele sociale și/sau prin difuzarea lor în mass-media locală, după caz.
  7. Învingătorii și participanții la concurs pot utiliza în scop publicitar faptul decernării distincțiilor și premiilor.

 

  1. DECERNAREA DISTINCȚIILOR ȘI ACORDAREA

PREMIILOR ÎNVINGĂTORILOR CONCURSULUI

  1. Titlul “Antreprenorul Pro-Comunitate al satului Sireți 2021” se acordă conducătorului (directorului) entității învingătoare la concurs, care dispune de dreptul de a semna documentele financiare.
  2. Învingătorilor concursului li se conferă Diploma de Onoare “Antreprenorul Pro-Comunitate” și li se acordă premii și cadouri comemorative. Template-ul standardizat al diplomelor/bunurilor oferite pentru acordarea titlului va fi de proiectul PNUD/MiDL sub genericul comun “Afacere frumoasă la noi acasă”.
  3. Finanțarea lucrărilor ce țin de organizarea și desfășurarea concursului, determinarea învingătorilor se realizează din contul bugetului local. După, caz, susținerea și încurajarea învingătorilor concursului se efectuează din donații și din alte surse ce nu contravin legislației în vigoare. Pregătirea și organizarea acestor evenimente nu trebuie să implice costuri organizatorice și financiare nejustificative.
  4. Decernarea distincțiilor și premiilor învingătorilor concursului are loc nu mai târziu de 30 decembrie al anului pentru care se realizează decernarea.
  5. Ceremonia de decernare a distincțiilor și premiilor învingătorilor concursului este organizată prin diferite evenimente fie cu prezența fizică, iar în cazul dacă nu este posibil (din cauza diferitor motive obiective), evenimentul va fi organizat online sau prin diseminarea unui comunicat, cu toate nominalizările pe pagina Web și Facebook, iar primarul va vizita toți antreprenorii premiați și le va înmâna diplomele și distincțiile respective.

 

  1. DISPOZIȚII FINALE
  2. Prevederile acestui Regulament intră în vigoare din ziua plasării în Registrul de stat al actelor locale a Dispoziției privind aprobarea Regulamentului și a componenței Comisiei.

 

Anexa nr.2

la Dispoziția nr. 129 din 06.12.2021

 

COMPONENȚA NOMINALĂ

a Comisiei locale de concurs

 

 

 

Președinte al Comisiei

– BOAGHI Leonid, primarul satului  Sireți (fără drept de vot)

 

 

 

Membri ai Comisiei (cu drept de vot):

 -Iorga Alexandru, viceprimar al satului Sireți,membru;

 -Fialcovschi Rodica, secretar Consiliul local, membru;

  -Sula Maria, contabil-șef, membru;

  -Mereneanu Mihail, specialist pentru reglamentarea regimului funciar, membru;

  -Ciubuc Igor, consilier Consiliul local, membru;